Amurok VS Pontyok

2011.06. Amurok VS Pontyok avagy emlékek a Pécsi Tóról

Délután 3 óra fele érkeztünk meg Barátommal, Péterrel a kedvenc vizünkre a Pécsi tóra.
Mikor kiszálltunk az autóból nagyon erős É-i szél fogadott minket.

Rövid előkészületek és pakolás után szabadon eresztettük a csónakot és indulhatott az etetés.
Ez az etetés nem az első volt, erre a pecára 2 napos előetetést csináltunk a halaknak és csak ezen a (3). napon kezdtük a pecát jó szokásunkhoz híven.
Amíg Péter barátom etetett én beélesítettem a botokat és felállítottam az állványt.
Nagyobb mennyiségű tigrismogyoró, Nagyszemű pellet és Bojli alkotta kedvenceink ma esti vacsoráját.Közben a szelünk is csillapodott és ez megnyugvást is adott.
Ezen a vizen a kapás álatalában a 6 óra fele szokott jönni menetrendszerűen, de ez az nap elmaradt.
Még naplemente előtt egy újabb adag tigrismogyoró és bojli került az beetetésre és ekkor lehetett már látni a halakat az etetésünkön.Ekkor még csak sejtettük de később be is igazolódott h kik voltak a tettesek.
Újracsalizás dippelés és miután a botokat beélesítettük vártuk hogy a nagy csendet megtörje az a bizonyos kellemes hang.Nem sokat kellett erre várni...

Nem sokára a helyükre kerültek a végszerelékek és várhattuk a halakat.

Kapás jelentkezett azon a boton amin egy 24 mm-es Red Army volt.
Egy pittyenés, majd valami elemi erővel húzta le a zsinórt a hal a dobról.Finoman megemeltem a botot és felszólaltam örömteli hangon: Megvan!
Péter barátom a csónakot előkészítette, én beszálltam és indultunk is a hal fölé aki ekkor már egy 30 40 m zsinórt lehúzott és megállíthatatlanul ment a gát felé.
Nem is sejtettem ekkor h mi van a horog végén mert ekkor nem úgy viselkedett mint a fajtájára az jellemző.
Egy 8-10 perc után láttuk meg a halat de csak egy pillanatra de azzal a lendülettel ment is vissza a mélybe mintha mi sem történt volna.
Fárasztás folytatódott.A féket precízen beállítottam, próbáltam keményíteni de akkor is ugyanolyan erővel húzta a zsínórt.
Olyan 20 perc után láttam h kezd fáradni őkelme de ekkor is még el-el rúgta magát a száktól.
3. Próbálkozásra a merítő fölé húztam és mikor barátom meg akarta emelni a nyelet, akrobatikus mozdulattal kiugrott a hal belőle.Örökre szóló élmény volt ez.
Pár tiszteletkör után megadta magát az amur és indulhattunk ki a partra.

Az első hal egy 10,2 kg-os Amur formájában érkezett 9 óra után

Erős húzós kapás után csónakba szálltunk és egy kb fél órás fárasztást követően sikerült szákba terelni a gyönyörű állatot.

Rövid mérlegelés és fényképezés után visszaengedtük a halat.

A halat visszaengedtük és vártuk az újabb kapást de ez váratott magára...
Sejtettük h az amurok „beálltak" az etetésre.
Kicsivel éjfél után miközben újradobtam az egyik pecát mert volt rá egy ejtésünk, a másik boton beesett a swinger majd evvel a mozdulattal szinte egyszerre elkezdett leperegni a zsinór a dobról.Bevágtam és szinte az előző esettel ellentétesen ez a hal nem huzott le zsínórt nemhogy 5m-t, de még 1-et sem, elkezdett felém úszni.
Ekkor gondoltam arra h egy újabb amur a tettes.A csali 20mm-es Red Army+ egy pop up volt de gondoltam az előző amur is a fúszeres csalira jött biztosan ez is az lesz.:)
Egy 6 7 perces fárasztást követően elsőre sikerült megmeríteni a szép nyurgát.

A tettes egy hibátlan nyurga ponty volt mely 20mm-es red army+pop up kombinációt kedvelt meg.

A hal visszaengedése közben a másik boton felemelkedett a swinger és óvatosan szinte piszmogva húzta el a következő hal.Ő is úgy szintén mint az előző ponty elkezdett felém úszni de már nem tudtam eldönteni h ponty vagy amur lesz.
Rövid fárasztást követően szákunkban pihent egy 5,6 kg-os Amur.
A halat sajnos nem tudtuk lefényképezni mert egy mozdulattal visszaugrott mikor ki akartuk venni a merítőből.
Így az élmény legalább megmaradt.:)
A botok visszakerültek a helyükre és vártuk a következő halakat...
Fél 2 után kicsivel erős, szinte füstölős kapás az amurra kiélezett pálcán.
Bevágás után egy 15-20 m zsinórt elhúzott a hal, majd elkezdett felém úszni.
Ekkor sejtettem már hogy ő is egy torpedó lesz, de azért mérget nem mertem volna rá venni.A partig engedte húzni magát, meg is pillantottuk a halat és mindketten elkönyveltük h ez nagyobb lesz mint az előző.
Olyan 10-15 perces fárasztást követően sikerült matracra tennem a peca legnagyobbját egy 11 kg os Amur formájában.

A gyönyörű torpedó dupla 20mm es Bird Foodra éhezett meg.

Fényképezés és mérlegelés után visszahelyeztem a vízbe és megköszöntem h megtisztelt.Ő pedig egy 5 méter úszás után erős farkcsapással köszönte meg a mai estét nekünk is.
Vártunk még egy kicsit de további kapásunk nem volt.Így elkezdtünk csomagolni.

Gyors fénykép után visszaengedtük éltető elemébe őt is.

A hazafele boldogan szálltunk be az autóba és könyveltük el a mai eseményeket,valamint azt amit már jó párszor tapasztaltunk: Ha az Amurok megérkeznek az etetésre a Pontyokat leverik...
Pécsi Tó.2011.junius

Kedvenc vizem a Pécsi Tó:)