Marokkói pontyok nyomában

Több hónapos készülődés után végre eljött az indulás napja, tele izgalommal és várakozással vágtunk neki az útnak, vajon mi lesz? Mi vár ránk? Mivel az előttünk kint lévő csapatok nagyrésze szinte halat sem látott, nem hogy fogott! Rossz előjelek tömkelege: időjárás, kapástalanság, halászok hálói és maga a tudat, hogy más földrész, más kultúra!

Utamat Nagy Attilával kezdtem meg, majd Kölnben Agócs Ferenc is csatlakozott hozzánk, így németországi csapatként hárman utaztunk Marokkóba. A repülőgépünk Marrakeschben landolt, ahol a csapat többi tagja várt bennünket.

A reptéri ellenőrzés nehézségei után sikerült végre buszra szállni és elindulni a tó irányába, ami közel 3,5 órás zötykölődést jelentett a legrosszabb minőségű utakon és hegyi szerpentineken. Európai szemmel nézve katasztrófa!! Az örökkévalóságnak tűnő utazás után végre megérkeztünk a hotelbe, ahol vacsorával vártak bennünket. Vacsorát követően mindenki elfoglalta a szobáját, majd alvás, készülődés a másnapra!!

Másnap reggel mindenki korán kelt, a hideg reggeli időben gyönyörű képet nyújtott a hotel alatt elterülő, mintegy 15000 hektáros tó és a fölé magasló havas hegycsúcsok! Reggeli után történt a helyek kiválasztása. Ha egy helyre több csapat jelentkezett, akkor sorsolással döntöttük el, hogy kik ülnek oda, így korrekten és zökkenőmentesen zajlott le a helyválasztás. Nekünk a legutolsó hely maradt, a tó túloldalán, ahol a legszélesebb és a legnagyobb mélységekkel rendelkezik a víz. Ezután a guide-ok tartottak egy kis helyi szabályzat és biztonsági oktatást, majd elkezdték behordani a csapatokat a kiválasztott helyre, ami cseppet sem volt egyszerű és nagy türelmet igényelt, hiszen reggel 9 órától vártuk hogy ránk kerüljön a sor, lassan telt az idő és a türelmünk is fogytán volt. Este 15-16 óra között végre bennünket is bepakoltak a helyünkre, így ez a napunk horgászat nélkül telt a korai sötétedés és a viharos szél miatt.

Marokkói pontyok nyomában

28-án reggel viharos szélre ébredtünk így a szerelékeket készítettük el, a helykeresés későbbre maradt.

A guide-ok külön figyelmeztettek az erős szélre, ami minden nap pontosan érkezett és maradt abba. Napközben 11-16 óra között volt szélcsendes idő, így ebben az időtartamban kellett a helyeket megkeresni és frissíteni a csalikat. Sajnos volt olyan hogy kifutottam az időből és evezőket és a motort nem kímélve 30-40 méterrel a helyünktől tudtam csak partra vergődni. A bójáinkat 20-300 méter távolságba helyeztük el, különböző mélységekbe 6 és 13 méteres törésekre. A legnagyobb mélység, ami előttünk volt az 42 méter, de van a tónak olyan pontja ahol eléri a mélység a 30-100 métert. A csalizáson nem sokat variáltam: a CFB által forgalmazott alapanyagokból készült Birdfood és Deep Sea Word golyókat használtam 24mm méretben kikönnyítve CFB natúr és ShunShine pop-upokkal.

Alapozóetetés pedig kukorica volt 20 szem golyóval. Amire minden a helyén volt megjött a szél és a hó, mindent szemből kaptunk és ráadásul a páratartalom is nagyon magas volt, tiszta víz volt minden, amit elöl hagytunk. Az első két napunk eseménytelen volt így csak a hóval és az utána érkező esővel dacoltunk, a talaj teteje átázott és az agyagos föld mágnesként, vastagon tapadt mindenre, amit nagyon nehéz volt letakarítani. A harmadik horgászatnál délelőtt tisztult az idő és úgy döntöttem új helyet keresek és átbójázok. "Hála Istennek" sikerült találnom 500-550m  távolságban egy 26m-ről 1,8-ra feltörő púpot (dombot/hegyet) tetején vékony növényzettel, ami 3-4cm volt, így nem volt kérdés hogy csak pop-upot használok és kicsit, 10-12mm amit faragnom kellett, mert a legkisebb ami nálam volt az 16mm-es volt.

Marokkói pontyok nyomában

Így új reményekkel vágtunk neki az éjszakának! Behúzás után kb 1 órával füstölős kapás, ráemeltem: Végre az első hal!!! Gyorsan csónakba szálltunk Attilával és megkezdtük a hal fárasztását. A bójától kb 50 m-re értük utol és szákoltuk meg a valamivel 10 kg feletti tövest. A csali 1 szem 16 mm-es natúr fehér pop-up volt.

Boldogságom leírhatatlan volt, a döntésem jónak bizonyult hogy új helyet kerestem. Az éjszaka eseménytelenül telt el. Másnap délelőtt a személyzet hozta az aznapi ellátmányt és a csere akkumulátort; ami persze nem akart működni. Az a bizonyos fogaskerék nagyon csikorgott nem igazán voltak a helyzet magaslatán a guide-ok. (összecserélt botok, lemerült akksik, stb). De mentünk és csináltuk, hiszen megvolt az első hal!! A használhatatlan akkumulátor miatt úgy döntöttem, hogy két felcsalizott szerelést viszek be és teszek le két különböző bójára. Az előző napi kapással szinte egy időben ismét húzós kapás, csónakba be, szákolás sikeres eredménye egy 8 kg-os töves. Csali 1 szem ShunShine 12 mm-es pop-up és 8-as horog. Bíztató volt a napi 1 hal, mivel még 3 nap volt hátra ! Másnap Attila is úgy döntött, hogy felteszi a bójáit az előttünk keresztbe elnyúló púp jobb oldalára. 1,8; 2,4; és 4 méteres mélységet választott. Eljött az éjszaka és Attilának csippant egyet a jelzője aztán rövidesen még egyet. Gyors öltözés és pillanatok alatt felvette a kontaktust a hallal, ami ejtős kapással jelentkezett. Közel 45 perces fárasztás volt 500 méter távolságból, partról mivel a nagy szél miatt nem tudtunk vízre menni és csónakból fárasztani. Na végre meglett Attila első hala, egy 8,5kg-os töves személyében ! A csali 16mm Deep Sea Word bojli és egy 10mm-es sárga pop-up volt. Számomra a két hátra lévő nap nem hozott eredményt, de Attilának másnap éjjel ismét sikerült horogra csalnia egy 8 kg feletti tövest ugyanazzal a csalival. Az utolsó előtti nap délelőttjén pakolnunk kellett mivel értesültünk, hogy a hegyekben nagy havazás várható így sajnos 1 nappal korábban hagytuk abba a horgászatot, de mindenki épségben és időben akart a Marrakeschi reptérre jutni. Félelmünk nem volt alaptalan, hiszen nagy mennyiségű hó hullott a hegyekben és az utakat is több helyen lezárták.

Időben sikerült elindulnunk és időben a reptérre érnünk, még egy kis piacozásra is volt idő.

Marokkói pontyok nyomában

Már hazafelé a repülőgépen a visszatérést tervezgettük. A rengeteg nehézség ellenére jövőre visszatérünk ezekhez a Magyarországról származó pontyokhoz, akik tökéletesen belakták ezt a hatalmas tározót. Viszlát jövőre!!