Hosszú hétvége a Szavannán

Május 1, hosszúhétvége, nem is telhetett volna mással, mint horgászattal. Jenei Gábor sportbarátom többszöri ajánlása után Alsónémedi felé vettük az irányt, annak reményében, hogy sok szép bánya tavi ponttyal fogunk találkozni. Azonban ez a 72 óra minden elképzelésünket felülmúlta.

Április 28.-án este 6 óra körül találkoztunk a parton Geiger Domonkos barátommal, gyorsan átbeszéltük milyen taktikát alkalmazunk és már csónakba is szálltunk. Két ígéretesnek látszó helyet – ppot - találtunk magunk előtt, az egyik 4,3m-ről 9,8m-re, míg a másik 5,2m-ről 13m-re tört le. Amint kiértünk a partra, összeállítottuk a végszerelékeinket és már húztunk is be éjszakára. Az egyik szerelékem 6m-re, dupla 24mm Deep Sea World-del, a másikat 9m-es mélységbe raktam le, ezen egy szem 30mm Red Army volt.  Azért választottam a nagy csalikat, mert az előzetes információim alapján sok kisponty található a vízben

Az éjszaka azonban eredménytelenül telt. Tudtam, hogy valamin változtatnom kell, rövid töprengés után napfelkeltekor 20mm bojlira cseréltem.

Hosszú hétvége a Szavannán

Domi egy nagyobb pelletes etetést rakott össze, míg én kitartottam az egy marék bojlis etetés mellet. Kíváncsian vártuk melyikre reagálnak jobban a halak.

Amint végeztünk az új csalik elhelyezésével, pár perc elteltével már szólt is Domonkos zsebében a vevő, a jobb oldali botja kb 15 perc alatt gazdára talált. Ezt követően az én botomon is egy szép húzós kapás jelentkezett.

A következő kapásra nem egészen egy órát kellett várni. Egy erőteljes ejtős kapással érkezett a következő hal. Amikor felvettem vele a konkatust, egyből éreztem, hogy szép hallal van dolgom. Pár perc fárasztás után összeszedte a H bójám, ezért egyből rámentünk csónakkal. Sikerült elvágni a bója zsinórját így, ismét teljes kontaktban voltam a hallal. Ezt követően bő 15 perces fárasztást után sikerült megmeríteni ezt a csodálatos tőpontyot.

Horvátoknál versenyeztünk

Ami ezek után történt az szinte hihetetlen. Innentől kezdve egészen naplementéig ütemesen  érkeztek a szebbnél szebb bánya tavi pontyok. A csalit illetően nem voltak válogatósak, felvették a Deep Sea World, Hot Bird, Krill bojlikat és a kikönnyített tigrismogyorót is egyaránt.

Hosszú hétvége a Szavannán

Estére, annyira elfáradtam, hogy úgy döntöttem, az éjszakát inkább pár óra pihenéssel töltöm.

Hajnalban keltem, és behúztam a botokat, egy olyan napban reménykedve, mint az előző volt.  Azonban a hétfő közel sem indult úgy, mint a hét utolsó napja. Hiába variáltam egész nap a mélységgel, csalikkal, sehol sem bírtam kapást kicsikarni.

A késődélutáni frissítés közben, míg az egyik botomat csaliztam, eközben a bentlévő botom elsült. Ráemelés után egyből éreztem, hogy a túra eddigi legnagyobb hala van talán a másik oldalon.

Hétvége az egyesületi tavon

Amikor először megláttam a halat a pulzusom 200-ra ugrott, megláttam, hogy a tó egyik őslakója küzd a horgomon, az első adandó alkalommal alátoltam a merítőt. Amit akkor éreztem boldogság az leírhatatlan, első alkalommal voltunk a tavon, és egyből megajándékozott a tó egy ilyen csodálatos moháshátú tükörponttyal.

Hosszú hétvége a Szavannán

Még ennek a nem mindennapi élmény hatása alatt voltam, amikor visszahúztam mindkét botomat. Amikor a bal oldali botot hoztam ki éppen raktam volna le a bottartóra, de éreztem, hogy a damil „szokatlan módon” feszül. Nem egészen 3 percet volt a vízben a csali és a kezemből elhúzta a ponty. Egy rövid fárasztás után ez a tükrös pihent a matracomon.

A maradék 12 órában már nem érkezett több kapás, azonban panaszra okom nem lehet! Egy nagyon élménydús hétvégén vagyok túl. A CFB csalik ismételten jelesre vizsgáztak! Köszönöm szépen Horváth Csabának a csalikat, Geiger Domonkos barátomnak pedig a sok segítséget és a jó hangulatot.