Hétvége Gyenesdiáson

A hétvégén ismét Gyenesdiásra látogattunk, az elmúlt időben nagyon jókat pecáztunk itt. Rengeteg szép pontyot fogtunk mindig mikor itt voltunk, viszont ezek ritkán haladták meg a 3 kg-t. Most egy „hosszabb” peca volt tervben, egészen pontosan 30 óra. A taktikám úgy nézett ki, hogy napközben method technikával horgásztam, itt is próbáltam kiszelektálni az apró, friss telepítésű pontyokat, délután viszont csináltam 110 méteren egy viszonylag nagy etetést, ez 3kg főtt kukoricából állt és 1kg CFB Full Fruit bojliból. Az esti óráktól viszont szereléket is váltottam, felkerült egy klasszikus, bojlis távdobó ólom és egy kb. 18-20 cm-es előke. Az éjszaka folyamán szerettem volna egy-egy darabosabb halat elcsípni, úgy gondoltam, hogy az etetéssel és a megnövelt csalival több esélyem van erre.

Itt kerültek a helyükre a felszerelések…

Reggel már 6 óra előtt a vízparton voltunk, elfoglaltuk az általunk jónak vélt helyeket és elég hamar be is dobtunk. Kajámnak a már oly sokszor bevált CFB Full Fruit method mixet kevertem, Balcsin egyik nagy favoritom a Red Army mellett. Nekem elég hamar jelentkeztek is az első kapások, sikerült is második dobásra egy szép tövest szákolni.

A reggel első hala egy hibátlan kis töves volt, a CFB Sunshine Pop-Up tetszett meg neki

Következő dobásra aztán megint egy elég határozott kapás érkezett, húzta is szépen az orsóm fékjét ám ez sajnos az első kirohanásánál meglépett. A délelőtti események sajnos ennyivel le is zárultak, nagyon elcsendesedett. Így beültem az árnyékba, uzsonnáztam majd kötöttem néhány előkét estére. Délután azért sikerült ismét elcsípni néhány szép pikkelyest, nem unatkoztunk…

A délutáni órák legszebbje " ő " volt, neki is a Sunshine ízlett…

Mikor mentünk bele a késő délutáni órákba néhány kapás után már kezdtem is átszerelni a botjaimat.

A délután utolsó kis tükröse, a csalit azt hiszem nem kell említenem, aznap vitt mindent…

Vacsorázni, már úgy szerettem volna, hogy minden készen várja az éjszakát. Este sokáig ültünk kint a botok mellett, nagyon szép este volt, a telihold miatt szinte nem is volt szükség fejlámpára… Aztán elálmosodtunk és szép lassan nyugovóra tértünk, abban bízva, hogy nemsokára megjönnek az első kapások az éjszakában.

Ezzel az előkével szerettem volna becsapni a nagy, rutinos pontyokat. Csalinak egy 20mm-es CFB Red Dream bojlit fűztem a hajszálra egy 14mm-es pop-upal…

2 órakor egy elég intenzív kapásra ébredtünk, a baloldali botomat húzta el. Ez a bot volt az etetés szélére dobva. Viszonylag gyors fárasztás következett. A hal nem volt különösebben nagy 4-5 kg köré saccoltuk, viszont annál szebb volt, egy gyönyörű balatoni spanyol mintás…

Ő volt az éjszaka egyetlen kapása… Nem egy óriás, de annál szebb volt!

Gyors fotózást követően ment is vissza. Visszadobtam a botomat majd lefeküdtem. Az éjszaka sajnos már esemény nélkül telt el. Hajnalban megérkezett az erős szél és a jósolt eső, valószínű ezért nem táplálkoztak a halak. Volt még jó pár óránk pecára így az egyik botomra visszatettem a method szereléket és bedobtam az etetésre, épp a másik botot frissítettem mikor azt már húzta egy potyka.

7Reggeli órákban sikerült elcsípnünk még néhány szebb potykát… A délelőtt folyamán sikerült még sok szép pontyot fogni, viszont ezek ismét az apróságok voltak.

Erre a pecára is Boga barátom kísért el, sok szép pontyot fogott Ő is. Kifigyelt a táskámban egy CFB Cream Dream popup-ot, neki az adta a legtöbb halat… Azért nagyon élvezetes és jó hangulatú peca volt, még ha az igazán nagy, öreg balatoni pontyok most elkerültek is. Sebaj, hamarosan úgyis visszatérek és revansot veszek! Remélem a hétvégén Ti is szép halakat fogtatok… A CFB-nek pedig köszönöm a támogatást!