Szarvasbőgés idején az Őrségben

Minden évben, szeptember utolsó hetére tervezem az őszi horgászatomat, ez az idei évben sem volt máshogy…
Van valami varázslatos a szeptember végi horgászatokban, ahogy a természet kezd átalakulni, a levelek besárgulnak és elkezdenek lehullani, a szarvasbikák a sátortól pár méterre egész éjszaka bőgnek, nappal nyár van éjjel pedig már az ember néha fázik. Azt gondolom, ezeket az érzéseket leírni nem igazán lehet, át kell élni a vízparton.

Délben érkeztem a tópartra, ami a Vas megyei Őrségben található, víztározó, régen hal neveldeként működött. Szerettem volna ott nekilátni a horgászatnak ahonnan a mély és a sekély vizet is meg tudom horgászni. Ez szerencsére sikerült,ezer hála a barátaimnak akik 2 nappal előbb kezdték a horgászatot és foglalták nekem a helyet. Mire a botok a helyükre kerültek, rám sötétedett.

Az egyik bójámat a sekély vízben helyeztem el közel az akadók mellé, a másikat  3méteres vízben.

Hála Csabinak lehetőségem  nyílt kipróbálni a  CFB, új üdvöskéjét a Pink Panther fantázia nevű, intenzív, édes illatú új csaliját. Horgászatom előtt láttam a világhálón milyen hatalmas méretű halakat tudtak ezzel a csalival horogvégre keríteni, így egy percig sem tétováztam mivel fogok próbálkozni.

Mivel ebben a horgásztóban nagyon sok a harcsa és elég aktívak is, ezért ha az ember fia nem szeretne pontyozás helyett harcsázni, azt figyeltem meg, hogy a minimális etetés a  célravezető. Mivel nem először horgásztam itt, nem ért váratlanul a harcsák jelenléte, ezért az etetést ismét a jól bevált módon alakítottam ki, mindkét bójámnál, így nézett ki: 10 -15 szem bojli, ebből pár szem félbe vagy negyedre vágva, csalinak pedig 1 szem 30mmes Carp Friend Baits Pink Panther bojlit használtam, ezeket etetőhajóval húztam be a bójám mellé.

Az első éjszaka eseménytelenül telt, reggel a kávémat iszogatva az időjárás előre jelzést olvasgattam, estére lehűlést és nagy mennyiségű csapadékot jósoltak, tudtam, hogy eljön az én időm, és a Cfb bojlikat ismerve, tudtam, hogy bátran lehet bízni  a vízben lévő csaliba , akár 24 órán túl is, a rekordom az 36óra volt, ami halat is adott, ezért nem frissítettem a csalikat. Délután 4órakor eleredt az eső és meghozta az első kapást, 30 perc fárasztás után egy csodálatos tükörpontyot szákolhattam. A súlya 22,5kg volt. Nagy volt az öröm… fényképezés, fertőtlenítés után mehetett vissza az élőhelyére.

Az eső egyre jobban szakadt így beszorultunk a sátrainkba, közben csatlakozott hozzánk édesapám is. Az időjárás miatt, elmaradt a szabadban tervezett grillkolbász készítés is . Álomba szenderültünk. Hajnali 4órakor folyamatos húzós kapásra ébredtem, természetesen a legnagyobb esőben érkezett az újabb kapás. Ismét fél óra fárasztás következett, ez idő alatt teljesen bőrig áztam, volna, de mivel a hálózsákomból egy trikóba és egy alsónadrágban aludtam, így is fárasztottam, sok ruhát nem kellett lecserélnem magamon. Gyors átöltözés után a nap is kisütött, az eső elállt és egy 19,7kg-os tükörponttyal álltam fényképezőgép elé.

Ismét több óra csönd következett, közben édesapám botjait is behúztuk. Már 1 órája besötétedett, amikor édesapám  kapásjelzője megszólalt és kemény 70 perc fárasztás kezdődött, a végeredmény egy 36,8 kg –os harcsa volt. Hihetetlen méretű hal, és nagy élmény,  főleg 0,30mm-es zsinórral tudtuk partra segíteni. Édesszájú harcsa volt, mert apunak is pink pantherrel csaliztunk. Ezután jöhetett a megérdemelt koccintás a közös fárasztásra…

Éjszaka és az utolsó délelőtt még 2 db harcsa tette tiszteletét nálunk, a betörő meleg front miatt megálltak a pontyok, így az összepakolás és hazaindulás mellett döntöttünk. a 2,5 napos horgászat alatt a 3méteren elhelyezett bója és környéke adta az összes halat, nekem most kisvízben nem sikerült kapást elérnem. Az időjárás idén nem fogad a kegyeibe, idén minden horgászatomkor vagy el áztunk vagy 40fokos kánikula volt. De most a halak és a szeptemberi horgászat varázsa mindenért kárpótolt.

Ismét csodálatos halakat sikerült Cfb bojlival a partra segíteni.
Köszönöm a támogatást Csabi !!!