Berregi Attila csapattársunk ősz indító horgásztúrája Fehérvárcsurgón(2.rész)

Sziasztok! Berregi Attila csapattagunknak és Édesapjának a Péntek 13 ez úttal a szerencsét hozta meg Fehérvárcsurgón! A számtalan 10 és 15 kg feletti uszonyosok mellett egy kapitális tükörpontyot is sikerült szákba terelniük. De ennyit elől járóban. Íme Attila írása, képei az ősz indító horgásztúráról (2.rész): Elérkezett az ősz, melynek beköszöntével vizeink hőmérséklete egyre csökken, a víz lassan letisztul, ezért a vizek természetes táplálékkészlete jelentősen megcsappan. A pontyoknak a téli vermeléshez való felkészülés jegyében fokozódó mennyiségű tápanyagot kell elraktározniuk, ennek következtében intenzívebben táplálkoznak a bajszosok, ezért nem véletlen, hogy ezt az időszakot tartjuk a legnagyhalasabbnak.

Szeptember közepére volt esedékes az idei első őszi túránk, mely időjárási szempontból nem okozott meglepetést. Az elmúlt 3 napban kiváló, vén asszonyok nyarában volt részünk, csupán az olykor felerősödő, hideg északnyugati szél és a csípős hajnalok éreztették velünk, hogy eljött az elmúlás évszaka. A horgászatunk helyszíne a nagy múltú fehérvárcsurgói víztározó volt, melynek víz partja munka gépektől zajos, mivel a tározó víz kapacitást megszeretnék növelni, ezért körülbelül csak a tó fele horgászható biztonságosan. A túra előtt egy héttel Csabával egyeztetve összeállítottunk a korábbi tapasztalatokra építve egy kizárólag nagy méretű: 24,30 mm átmérőjű bojlikból álló csomagot. 3 típussal készültünk: a halas, squides, belachanos BLACK JACK bojlival, a szénhidrátokban és fehérjében gazdag csípős NATUR BALATON golyóval, és az igazán egyedi, új, de már számomra és sokaknak bizonyított fűszeres, tengeri kivonatokat tartalmazó PINK PANTHER bojlival. Ezen csalik mindegyike híressé vállt szelektáló képességéről, amire többek közt most igazán szükség van a tározón. Szerdán délután munka után érkeztünk meg a csurgói oldal jelenleg leghátsó bojlis állására. Az idei fehérvárcsurgói horgászataimon során már felmerült egy kérdés sokakban: -Miért nem én hordom be a bóját, végszereléket? Ennek egy roppant egyszerű válasza van.

Sajnos vagy talán jobb is, hogy kiderült, de régebbi horgászatunk alkalmával történt velem a csónakba, nyílt vízen egy életveszélyes incidens, aminek nyomán rá kellett jönnöm, hogy némi hiányosság van az úszó tudásomban, ezért úgy döntött Édesapám, hogy míg nem pótlom hiányosságaim nem szállhatok vízre. Az általam összeállított szereléket, koncentrált etetést burítja ki Édesapám a bójánk bal vagy jobb oldalára. A szerdai fél napunkon felállítottuk a tábort, ami közben különösebb esemény nem történt. Az első érdemleges kapásunk másnap 3 óra tájt érkezett 24mm-es BLACK JACK bojlira. Egy nagyon jó erőben lévő 17,7 kg-os tükröst mérlegelhettünk. Ezt nagyon jó előjelnek vettük, hogy még 24 óra sem telt el, de már egy ilyen gyönyörű, nagy testű uszonyos is felbukkant az etetésünkön. A reggeli frissítés után fokozatosan élénkült meg az északnyugati szél, ami tudtuk, hogy a "mi malmunkra hajtja a vizet".

A nap által átmelegedett felső vízrétegben felhalmozódott algákat a szél keltette hullámok lefújták, így a halak szákba terelése is könnyebbé vállt. Ezen uszonyosok egyed súlya: 8-12 kg közt volt. A második éjszakánk sem bővelkedett kapásokban, de mint ez később kiderült egy fajta "vihar előtti csend volt". Péntek 13.-ára virradóra a halak megtaláltak etetésünket, mely a korábban felsorolt csalikból állt össze. Addigra nagyjából mindegyik ízből, méretből 0,5 kg-nyit etettünk el. A kapások száma folyamatosan növekvő tendenciát mutatott, de a PINK PANTHER bojli 24 mm-es átmérőben a másik két típushoz képest jobban szerepelt, ezért a túra utolsó harmadára teljesen átálltam erre a csalira. Érdekes módon a délutáni órák produktívabbak voltak, mint bármely másik napszak ekkor páros akcióban is részünk volt, melynek eredményeképpen egy szép 14 kg-os tövest, illetve egy kapitális 23 kg-os tükröst is a ponty bölcsőnkbe fektethettünk pár gyors fotó elkészítésének idejére.

Ez az érzés feledhetetlen és leírhatatlan. Ezt az öreg pontyot a napijegyes oldalon horgászók is megcsodálták, és gratuláltak a fogáshoz, ami szintén jó érzéssel töltötte el az embert. Ráadásul ismét a PINK PANTHER-re csábult el egy újabb fehérvárcsurgói óriás. Ezt a sűrű, akkor hirtelen felfoghatatlan esemény sorozatot továbbiak követtek. A java részt 10 kg-ot meghaladó halak szinte óránként reagáltak a felkínált rózsaszín bojlira. Közben a móri halőrrel, Laci bácsival és barátommal, Martinnal, illetve a napijegyes oldalon horgászó ismerőseinkkel jókat beszélgettünk, eszme cserét folytattunk. Éjjel, amikor a munka gépek, illetve a kint horgászó emberek nyugovóra tértek portyázó rókák, szarvasbőgés volt megfigyelhető, hallható. Ekkor igazán természet közel érezhette magát az ember. A túránk utolsó hajnaláig mindkét este behúzott szerelékünk gazdára talált, így egyből frissítettük is azokat az őszi felkelő nap fényében. A tábor és a nagy hő kontraszt végett belülről bepárásodott sátor bontás közben a jelentkezők sem maradtak el, amik habzsolták a PINK PANTHER-t. 11 óra tájt az utolsó bent lévő csalim is elkelt, így az amúgy is örömteli túrát még csodásabban zártuk. Néhány kép erről a szeptemberi fehérvárcsurgói horgászatunkról:"