Novemberi Peca

Novemberi peca Baranya gyöngyszemén Leginkább az országunkban elterülő kisebb-nagyobb vadvizeket keresem meg a horgászataim során, de amikor beköszönt a hidegebb idő és az ismertebb intenzíven halasított vizek partjai is kezdenek kiürülni, akkor mindig, ellátogatok ez utóbbiakra is, hátha sikerül valami szebb pontyok a partra csalogatni. A következő pár sorban leírom, mi történt egy ilyen horgászaton... Amikor már sárgulnak a levelek, elég hűvösek az éjszakák és egy-két elvetemült pontyhorgászon kívül nincs senki a parton, akkor szokásunkhoz híven minden évben elmegyünk társammal a Merenyei víztározóra, hogy lencsevégre kapjunk pár őszi pontyot.

Gyönyörű 120 hektáros tározó
A foglalásunk november 1-6ig szólt a 6/6 nevű állásra, ez a hely a tó közepén található, amikor kezd, téliesre fordulni az idő akkor nagyobb számban ide vonulnak be a pontyok. Megérkezésünk után az engedélyek kiváltása és egy kávé várt csak ránk majd elfoglaltuk a horgászhelyünket. Bepakolás után azonnal a vízre mentünk a bójákat kihelyezni, mivel 6 bottal horgásztunk ezért azt tartottuk a legjobb megoldásnak, ha a bójákat V alakba helyezzük el, befelé haladva egyre szűkült így a partnál nincsenek olyan közel egymáshoz a zsinórok, ezzel elkerültük a zsinórok összeszedését a motorral.
Kicsit még nagy a kupi
A bójákat 110-260m-es távolságra helyeztük, próbáltunk mindenféle aljzaton pecázni ezért tettünk bóját vastagabb iszapra, kemény és iszapos terület találkozására és kemény részre is. Csalik közül hoztunk redarmy frankfurti-fokhagyma, monsterfish-belacham, és bird food-banáncitrom bojlit ezen kívül, tigrismogyorót és csl pelletet is. Etetni nem akartunk, sokat mert nem láttuk értelmét kezdésnek fél marék tigrist és 10 szem bojlit szórtunk, aminek a felét félbevágtuk. A botok behúzását követően nem kellet sokat várni az első kapásra, ami mint mindig egy kiló körüli kárász volt. Őt még két hasonló méretű társa követte majd megjelentek, az első kisebb pontyok is. Hamar ránk esteledett az éjszaka folyamán sajnos nem volt kapásunk, amit nem értettünk, de ahogy a nap kezdett egyre magasabbra emelkedni úgy kezdtek a pontyok is aktívabbak, lenni. Sorba fogtuk őket 8-9kg-ig kisebb nagyobb szünetekkel egészen délutánig, amikor is elhallgattak a jelzők.
Délelőtti vendég
A délutáni nagy szünet után az éjszaka azonban eléggé melósra sikerült, az egyik bot éppen csak a helyére került a másikat már húzta is. Ezzel nem is lett volna bajunk egyedül az zavart, minket hogy a pontyok mérete nem volt valami nagy pedig reménykedtünk, hogy az éjszaka meghozza a nagyobb példányokat, de tévedtünk. A pontyok rohama egészen hajnali három óráig tartott, amikor is újra csendesek lettek a jelzők így volt időnk egy kicsit pihenni. Már világos volt, amikor álmunkat egy ejtős kapás szakította félbe a tettes egy 5-ös forma töves volt. Ez idáig mind szép és jó, de olyan sűrű köd lett, hogy alig lehetett húsz méterre ellátni, de engem ez nem zavart újracsaliztam és már indultam is be pár szemgolyóval, a tó közepe felé, természetesen a legtávolabbi botomon volt kapás. Azt mondják, hogy az ember tanulni szokott a hibáiból, hát én nem tanultam. Mint már régebben most is eltévedtem a ködbe, a bóját még nagy nehezen megtaláltam el is indultam, kifelé de valahogy a túlparton kötöttem ki velünk szembe, legalább egy órát keveregtem a ködbe mire kiértem a helyünkre, természetesen ott kaptam társamtól az osztást, hogy meg vagyok, zavarodva stb. majd ő megmutatja, hogy nem is olyan nehéz kitalálni, úgyis az egyik botját újra akarta húzni, természetesen ő is eltévedt. Nagyon csalóka tud lenni főleg támpontok nélküli vízen a köd. Ezután csak a zsinórt fogva ki-bemenet tudtuk nagy nehezen a szerelékeket visszahúzni.
Az a bizonyos ködös-eltévedős reggel
A ködben azonban elkezdtük sorba fogdosni a szebbnél szebb tő és-tükör pontyokat, megpróbáltuk a csali méretét növelni hátha ezzel szelektálni tudjuk a pontyokat, de mindhiába. Kora délután társam végre megfogta a túra első 10kg feletti pontyát egy 11.3kg-os tükrös személyében. Délutánra elkezdett felszállni a köd, sötétedéskor pedig nekem jött egy szebb 11.8-as tükrös a redarmyra.
Ködös reggel, ködös ponty 9.1kg

Társam 11.3-as tükröse, itt már nem volt köd

alkonyati 11.8-as
Ezen az éjszakán megint csak nem volt kapásunk ezért álmunkat csak a megállás nélkül szaladgáló patkányok zavarták. Reggelre újra köd lett a tározó felett, de szerencsére mire megvolt az első kapásunk már, nem voltak olyan rosszak a látási viszonyok.
A halak erősen küzdöttek

Gyönyörű tükrös a matracon

Majd kézben (9kg)
A délelőtt folyamán fogtunk még pár kisebb 10kg alatti pontyot majd délutánra csend lett ezért egy kiadós ebéd után társam is lepihent egy kis délutáni sziesztára én pedig átnéztem a két hellyel odébb horgászó jó barátomhoz-Imréhez. Alig voltam ott 5 percet a balos botján volt egy maszatolós kapása, de a hal nem akart közelebb jönni ezért csónakba szálltunk és 10 perces fárasztás után egy gyönyörű tövest szákoltunk, ami a mérlegen 16.1-nek bizonyult.
Imre és szép tövese 16.1kg
A fogás után nem sokkal visszatértem horgász helyünkre és újrahúztuk a botokat felkészülve az éjszakára. Annyit változtattam, hogy a legközelebbi botomnál, ami a vastag iszapon volt máshogy etettem. Húsz szem monsterfish bojlit félbevágtam tíz szemet egészben, 2 marék csl pellet, egy tonhal konzerv és még kevés tigrismogyoró, ezt az egészet összekevertem majd egy kis tonhalas csl liquiddel locsoltam meg, hagytam pár órát állni, hogy egybeérjelek az ízek majd viszonylag koncentráltan a horog köré etettem. Tíz óra körül éppen beszélgettünk, még amikor egy ejtős kapás volt a „tonhalas" botomon, melynek eredményeképp 10 perces fárasztás után megfogtam a túra legnagyobb halát egy 16.5kg-os töves személyében.
A banda nagy 16.5kg
Ezután alig egy órát kellet várni és társam is fogott egy 16.4-e tükröst, alig hittük el hogy ilyen rövid időn belül két ilyen szép pontyot is fogtunk. Sajnos két kisebb pontyot leszámítva csendes volt az éjszakánk.
Társam 16.4kg-os tükröse
És az elkövetkező napon és éjszakán is pár kisebb pontyot fogtunk csak, hamar eljött a túra vége és fájó szívvel, de elkezdtünk pakolni és itt hagytuk ezt a csodás vizet. És az elkövetkező napon és éjszakán is pár kisebb pontyot fogtunk csak, hamar eljött a túra vége és fájó szívvel, de elkezdtünk pakolni és itt hagytuk ezt a csodás vizet. A túrán használt szerelékről annyit hogy 35mm-es fox warrior xt főzsinórt , 142g-os fix kling on inline camou 142g-os ólmokat és 25lb-s sufix silky soft előkezsinórt használtam. Horgot 2 félét használtam ezek be is váltak, az egyik a gamakatsu super rig hook, a másik pedig a korda wide gape volt.
Őszi naplemente Baranya megye gyöngyszemén

Mindenkinek hasonló élményeket kívánok!
Karaszi Zsolt ( Bojlis Zsolti )