Balaton – 2019 Október

Sziasztok!

Végre sikerült összehoznunk egy baráti horgászatot ami nagyon sok időbe és munkába került. Bármennyire is egyszerűnek gondolják sokan egy balatoni peca megszervezését, nem az. Számos tényezőn kellett keresztül rágnunk magunkat mire végre eljutottunk a „célegyenesbe”. Hiába a sok helyfoglalási lehetőség és a Balatoni Halgazdálkodási zrt. kiemelt segítőkészsége, nem egy egyszerű dolog jó helyet, jó időpontban minden infrastruktúrával találni és akkor a részletekbe bele sem megyek.Mindenkinek, aki ilyenre adja a fejét annak azt javaslom időben kezdjen el ezzel foglalkozni.

Bármennyi munkába is került a lényeg, hogy nekünk végre minden összejött és a vízparton lehettünk. Ennek olvashatjátok most egy rövid beszámolóját.

Nem vagyok egy nagy bojlis horgász. Aki esetleg követ vagy netán olvassa az írásaim az tudhatja, hogy a feederezésnek és a versenyeknek vagyok a megszállottja, viszont van egy nagy szerelmem, a Balaton.

Nálam itt kezdődik a horgászat, a legmeghatározóbb víz számomra. Egy hely, ahol bármi megtörténhet… Az elmúlt pár évben megfogalmazódott bennem egy cél, hogy egy igazi balatoni, kapitális pontyot fektethessek a bölcsőbe és a kezeim közt tarthassak egy rövid időre.
Ennek tudatában és reményében vágok neki az ilyen és ehhez hasonló horgászatoknak.
Hiszek abban, hogy a belefektetett munka és energia egyszer beérik...

-Helyszín:

Az egyhetes, késő őszi túránk helyszínének Badacsonyt választottuk. Ez a rész ebben a lehűlő vízben általában jó szokott lenni. Nagy bizakodással vágtunk neki a horgászatnak.

Az előttünk elterülő rész olyan volt, mint egy sivatag. Hosszú órákat töltöttem vízen helykereséssel, de mindenhol apró eltéréssel ugyanazt találtam. Iszap és iszap. Fontos, hogy iszap és iszap közt is lehet nagy különbség, így ezeket a részeket próbáltuk megtalálni több, kevesebb sikerrel.

Végül 320-340 méter között tettük le a bójáinkat. Itt találtunk ígéretes részeket, 20 cm. vastag, keményebb iszap és sok kagyló benne.

-Etetés és a horgászatunk taktikája:

Én a rendszeres, de kevés etetésnek vagyok a híve. Egy viszonylag nagy területet etettem most is és ezeknek a szélét és a mögötte lévő részét horgásztam meg. Etetésre kizárólag 24 és 30 mm.-es bojlit használtam, de még így is voltak időszakok amikor nagyon beálltak elénk a frissen telepített pontyok illetve a 3-6 kilós társaik. Ilyenkor az etetéstől akár 40-50 méterrel is arrébb vagy mögé tettem le a szerelékeket.

Etetésre és csalizásra többféle bojlit használtam. Nemszeretem ezeket túl bonyolítani így a Balatonon már sokszor bizonyított golyókkal készültem. CCP (Crayfish&Crab&Plum), Cream Dream illetve szerepet kapott egy 2020-as újdonság a CFB palettájáról ami nem más mint a Banana Boy. A legtöbb halat a CCP-vel fogtam, nem véletlenül az egyik kedvencem…

Az első 48 óra nem meglepő módon kapás nélkül telt el, de erre számítottunk is. Utána megjelentek a kisebb pontyok az etetésen, majd 3. nap után az első értékelhető hal is. Valamivel 12 kiló felett volt. Sajnos nagyon nem voltak előttünk a darabosabb pontyok. Minden kapásért vért izzadtunk…

Az egy hét alatt az időjárásunk nagyon változó volt. A pecát még indiánnyárban és 25 fokban kezdtük, majd megérkezett egy hidegfront, 3 nap esővel és viharos széllel. Miután ez átvonult felettünk, az ég ismét kiderült és végre kisütött újra nap, ami adott egy friss lendületet nekünk, viszont meleg már nem volt, sőt. Éjszakánként és főleg reggelente stabilan fagypont alá esett a hőmérséklet. A légnyomás folyamatosan esett, majd az utolsó 2 napban ismét emelkedett, nem is keveset.

A 4. nap reggelén Peti akasztott egy jobbnak ígérkező halat, de sajnos félúton talált valami akadót és a kagyló elvágta az előtétzsinórját. Olyan volt mintha borotvával vágták volna el… Mondanom sem kell, amikor ennyire kevés kapás van, nagyon frusztráló tud lenni egy ilyen eset.

Aztán a napközbeni órákban sikerült Ádinak ismét egy szép halat fognia. A kapás épp ebéd után érkezett, valamivel 13 óra után, mondhatni a semmiből. Egyből ugrottunk is a csónakba és eredtünk a hal után. Nem volt egyszerű dolgunk, szitáló eső, köd és méteres hullámok tették izgalmassá a fárasztást. A hal egyébként egy közel 16 kilós, hibátlan töves volt. Ismét adott nekünk egy kis lendületet és bizakodásra okot. Az 5. naptól már voltak kapásaink, mondhatni folyamatosan, de méret nagyon apró volt. Sikerült fognunk jó néhány 4-7 kiló közötti halat, lényegében örültünk, volt egy kis történés az üres órákban, viszont nem értük jöttünk. A taktikán nem változtattunk sokat, a szerelékeket még messzebb elraktuk az etetésünk epicentrumától és a csalikat is még inkább megnöveltük. Én az utolsó napokban már dupla 30mm.-es csalival húztam be.

-A hatodik nap hajnala:

Előző este Peti barátommal valahogy úgy éreztük, valami történni fog. Benne volt a nagyhal a levegőben, ha lehet ilyet mondani...

Hajnali 5 órakor egy folyamatos, ejtős kapásra ébredtünk, Peti legszélső botján. Partról kezdte a fárasztást aztán valamiben megint elakadt a hal. Reméltük, hogy a kagylók most nem babrálnak ki velünk és egyből csónakba szálltunk. Kényelmes tempóban igyekeztünk a hal fölé. A szerelék elvolt akadva, de érthetetlen módon az előtét zsinór közepén. Nagy nehezen sikerült felkampózni a damil másik végét majd, Petinek végül kézben tartott zsinórral sikerült megmerítenie az addigra már teljesen kimerült óriást. Felejthetetlen pillanat volt amikor végre szákba került a hal, 6 nap várakozás és kitartás után… Még most is kiráz a hideg!

A halat miután bölcsőbe fektettük még egy percig csak néztük, aztán jött az igazság pillanata. A mérleg 19.450 grammot mutatott. Az egy hét munkája lett ez a hal és ugyan Petinek érkezett, de azt gondolom igazi csapatmunka volt és együtt örültünk neki.

Néhány fotó és videó következett aztán ment is útjára a hal. Innentől már örömittas állapotban voltunk az utolsó 24 órában. A 7. nap hajnalán nekem még érkezett egy dupla kapás, ez tette fel az „I”-re a pontot. Nem nagy halakról volt szó, de remek lezárása volt a pecának.

Nagyon nehéz és embert próbáló hét volt. Én azt gondolom ennek a két nagytestű pontynak így kiemelkedően nagy értéke van. Abból a kevés halból is, ami előttünk volt szerintem nekünk sikerült a lehető legtöbbet megfogni.
Ezenkívül még csupa olyan nehezítőkörülménnyel kellett megküzdenünk, amiket most nem szeretnék egyenként felsorolni… Voltak hullámvölgyek, amiket hamar sikerült leküzdeni és ismét szuper hangulat kerekedett.
Tanulságos hét volt szerintem mindannyiunk számára.

A horgászatunkról Peti jóvoltából lesz majd egy kisfilm a Haldorádó You-Tube csatornáján, illetve egy cikk a Pontyvilág magazinban is. Mindkettőre érdemes lesz vetni egy pillantást!

Külön köszönet Greznár András, Momó barátomnak aki a helyet segített intézni nekünk és összekötött Kiss Gáborral. Végül tőle kaptunk helyet, ahol sikerült a számításainkat megtalálni és nagyon jól éreztük magunkat.

Ezúton is még egyszer köszönjük!

Köszönöm a csalikat és a támogatást Csabi, most is tökéletes volt minden.

Srácok Nektek pedig az egész együtt töltött hetet, szuper volt! Tavasszal folytatás…