Palej Tibor túrája a Marcal tavon

16 év után 2004-ben a családommal Miskolcról Győrbe költöztünk. Az iskola megkezdésekor, már az autóból felfigyeltem a belváros szélén található Marcal tavat. Az évek teltek, folyamat elhaladtam a tó mellett, szinte nap mint nap, de egyszer se horgásztam rajta! Ez viszont 2020 februárjában megváltozott. Horváth Zsolti barátomtól kaptam útmutatást a tóhoz, aki itt már számtalan nagytestű pontyot csalt horogvégre.

Február 11-én kedden kezdtem meg a 20-as év 2. hosszabb horgászatát. Viharos szél, eső várt a parton, ám ez nem szegte kedvem, gyors tábor állítást követően már a szerelékek elhelyezésen gondolkodtam!

Az orkán erejű szél nem tette lehetővé hogy etetőhajót használjak, így először dobós botokat vettem elő.

Helikopter szereléken 1 szem 15 mm-es glm bojlit és egy szem ananász pop up-ot helyeztem el. Másik szerelékem pedig egy szem 15 mm-es robin red golyóval ért vízbe! Dobás előtt 6 szem őrölt bojlit, pva-ba helyezve rögzítettem az előkére! Az első kapásra nem kellett sokat várni ,a GLM golyó egy szűk óra után adta is a halat. Rövid fárasztás után egy 12 kg-os pontyot meríthettem!

A hal remek egészségnek örvendett, szájába horog még nem volt! Gyors újradobás után a sötétedés órái eseménytelenül teltek. 8 óra körül csillapodott a szél, így vízre küldhettem a hajóm, az éjszakát friss csalival vártam. 10 óra körül egy ejtős kapás ébresztett, mely egy 9 kg-os pikkelyes ponttyal végződött.

Az este folyamán még 3 kapásom volt, egy 6 kg-os és 2 db 3 kg-os ponty személyében! Az este után bizakodva vártam a továbbiakat, de a helyeim érintetlenül maradtak, egészen másnap reggelig. Ekkor erőteljes kapásra szaladtam ki, ,,bevágás" után már jobb ellenállást éreztem, és rövidesen egy 13 kg körüli pontyot meríthettem.

Egy ismerősömnek hála ezt sikerült is lefényképezni. 16 órakor egy brutális kapással vettem fel a harcot, de kb. 40 m intenzív húzás után elvesztettem a halat. A szerelék kitekerésekor szembesültem vele, hogy az előkémből és a fárasztó zsinóromból is legalább 1m harcsa nyálkával van borítva. Ennek annyira nem örültem, ugyanis egy nagyobb harcsa jelenléte a pontyokat eltudja riasztani. Szerencsére nem így történt, és az este folyamán több 7-9 kg-os halat is tudtam zsákmányolni.

Péntek reggel sajnos korán kellett kelnem pakolni , de még így sem tudtam elkerülni az esőt. A cuccaimat félig vizesen kellett elcsomagolnom, majd ezt követően elindultam haza. 16 év várakozás kellett, hogy egy ilyen jót pecázzak a Marcal tavon.